Obsah
Poskytování informací, příjem podání
Příjem žádostí a dalších podání
Sazebník úhrad za poskytování informací
Žádosti o informace
1. Osobní podání: na Úřadě městyse Troskotovice, Troskotovice 18, 671 78 Jiřice u Miroslavi v úředních dnech a hodinách:
pondělí 7:00 - 17:00
středa 7:00 - 17:00
2. Telefonické podání: pevná linka - 515 332 535
3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
4. Formulář písemné žádosti naleznete na stránce Formuláře a můžete jej doručit elektronicky na adresu mestys@troskotovice.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Městys Troskotovice, Troskotovice 18, 671 78 Jiřice u Miroslavi
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Úřadu městyse Troskotovice, Troskotovice 18, 671 78 Jiřice u Miroslavi, v úředních dnech a hodinách:
pondělí 7:00 - 17:00
středa 7:00 - 17:00
Telefonické podání: pevná linka: 515 332 535
poštou na adresu Městys Troskotovice, Troskotovice 18, 671 78 Jiřice u Miroslavi
Elektronicky na e-mail: mestys@troskotovice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 39vbg8s
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na úřadě městyse v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti městyse jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na Městys Troskotovice, Troskotovice 18, 671 78 Jiřice u Miroslavi.
- Poštou na adresu Městys Troskotovice, Troskotovice 18, 671 78 Jiřice u Miroslavi.
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- Zastupitelstvo městyse Troskotovice - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- Krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování služeb
Položka | Sazba |
ověřování podpisů (1 ks): | 30,00 Kč |
ověřování listin (1 str): | 30,00 Kč |
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4): | 2,00 Kč |
ostatní náklady: | dle skutečně vynaložených nákladů |
Formuláře
Výroční zpráva o poskytování informací
- nejsou vloženy žádné dokumenty
Užitečné informace
- Hlásíte se k trvalému pobytu v Troskotovicích?
- Chcete poskytnout údaje z informačního systému?
- Potřebujete podat písemnost na obecním úřadě?
- Potřebujete ověřit podpis nebo kopii listiny?
- Narodilo se Vám dítě?
- Chcete uzavřít manželství?
- Potřebujete vystavit vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině?
- Potřebujete vystavit úmrtní list zemřelého?
- Potřebujete vystavit matriční doklad (duplikát)?
- Potřebujete vystavit matriční doklad pro použití v cizině?
- Potřebujete vystavit potvrzení o údajích v matrice, popř. sbírce listin?
- Potřebujete žádost o výpis z rejstříku trestů?
- Je Vám 15 let a nemáte vystaven občanský průkaz?
- Byly změněny údaje nebo Vám propadl občanský průkaz?
- Byl Vám občanský průkaz odcizen a nebo jste ho ztratili?
- Chcete překročit hranice České republiky a nemáte pas?
- Dostali jste se do složité sociální situace?